بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص تلاش‌ها برای توقف نسل‌کشی در غزه (۱۷ مهر ۱۴۰۴) اسرائیل: آتش‌بس در غزه ۲۴ ساعت پس از تایید، اجرا می‌شود آمریکا ۲۹ نهاد مرتبط با ایران در کشور‌های مختلف را تحریم کرد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) علی آبادی: تکمیل آبرسانی به غرب سمنان انجام می شود آیت‌الله علم‌الهدی: مراسم اعتکاف، حرکت عظیمی در جهت تربیت دینی نسل جوان است ایروان: «کریدور زنگزور» در خاک ارمنستان وجود نداشته و نخواهد داشت آیا ایران با دولت کنونی آمریکا مذاکرات را ادامه خواهد داد؟ رئیس جمهوی لبنان از توافق آتش بس غزه استقبال کرد نتانیاهو آتش بس غزه را زیر سوال برد؛ کابینه تصویب کند، آتش بس را قبول می کنیم اعتبارات دهیاری‌های خراسان رضوی افزایش یافت بررسی عملکرد شرکت‌های پتروشیمی با حضور وزرای نفت و تعاون در مجلس معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی: جذب صد درصدی اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۴ محقق شد رئیس جمهور مصر: اراده صلح بر منطق جنگ پیروز شد هشدار وزیر دفاع ونزوئلا: نسبت به تهدید بی‌تفاوت نیستیم وزیر اطلاعات: طرح براندازی و تجزیه ایران شکست خورد اجرای آتش‌بس در غزه رسماً آغاز شد زنگ خطر تازه تهدید داعش در اروپا پس از حمله مرگبار منچستر آغاز رسمی مرحله نخست آتش‌بس در غزه (۱۷ مهر ۱۴۰۴) دیدار و گفت‌وگوی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با سفیر ایران در چین سردار طلایی نیک: دشمن در جنگ ۱۲ روزه به دنبال تضعیف ایران قوی بود آغاز عقب‌نشینی ۳ لشکر ارتش رژیم صهیونیستی از شهر غزه (۱۷ مهر ۱۴۰۴) گره بزرگ ترانزیت شرق کشور در آستانه بازشدن قرار گرفت | قطار راه‌آهن چابهار – زاهدان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد معاون‌اول رئیس‌جمهور: برنامه‌های پیشرفت کشور را با اتکا به توان و قابلیت بخش خصوصی اجرا می‌کنیم استقبال جهان و منطقه‌ از توافق آتش‌بس در غزه وزیر ارتباطات: شرکت پست در توانمندسازی اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک نقش ایفا می کند ثبت نام از داوطلبان انتخابات هفتمین دوره شوراها چه روزی است؟ تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، پس از اعلام توافق آتش‌بس (۱۷ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

قالیباف: رتبه‌بندی معلمان را با خونِ دل دنبال کردیم| اولویت امروز معیشت است| باید به‌سمت مدارس مردمی و محلی برویم

  • کد خبر: ۱۲۲۲۵۹
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
  • ۱
قالیباف: رتبه‌بندی معلمان را با خونِ دل دنبال کردیم| اولویت امروز معیشت است| باید به‌سمت مدارس مردمی و محلی برویم
رئیس مجلس با بیان اینکه قانون رتبه بندی معلمان را با خون دل دنبال کردیم، گفت: رتبه بندی با فراز و نشیب‌های بسیاری روبرو بود. با حضور دولت سیزدهم کار با همه سختی‌ها پیش رفت و حالا دارد اجرایی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف در سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و نام شهدا به ویژه شهدای معلم و دانش آموز اظهار کرد: با همه وجودم ایمان دارم که راه تحول و قوی شدن ایران عزیز ما فقط و فقط در دستان شما معلمان است.

وی افزود: البته اینگونه نیست که این را فقط در جمع شما بگویم و تعارف کنم، بلکه در هر محیطی بودم و توفیق خدمت داشته ام، یکی از کارهایم این بود که به سرعت رابطه خودم را با آموزش و پرورش برقرار کنم، زیرا ایمان دارم و به این باور رسیده ام که شما معلمان محور قوی شدن کشورمان در تمام ابعاد هستید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی از استقلال یک کشور سخن می‌گوییم، چه چیزی متضمن این استقلال است، به ویژه در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی؟ گفت: مولفه‌های این استقلال چیست؟ کشوری می‌تواند بگوید مستقل هستم که بتواند مولد باشد، قدرت، ثروت، معرفت و منزلت تولید کند. اگر کشوری این‌ها را تولید کرد و رابطه این‌ها را در تعادل با هم در سیستم درستی قرار داد آن کشور مستقل خواهد بود و مستقل باقی می‌ماند و یک کشور قوی و باهویت است.

قالیباف ادامه داد: دارایی‌های یک کشور برای رسیدن به این مولفه‌ها چه می‌تواند باشد؟ دارایی‌های اصلی و پیشران‌های تولید، اطلاعات، دانش و آگاهی است. اگر به دنبال رفاه هستیم که هستیم و باید باشیم، توجه داشته باشیم دستیابی به همین رفاه از انباشت دانایی، خردورزی، آگاهی، ابتکار و خلاقیت در بستر یک حکمرانی کارآمد امکان‌پذیر است. این مهم نیازمند یک نگرش نهادی، نظام‌مند و جندوجهی به مقوله آموزش و پرورش است.

وی افزود: متاسفانه هنوز در درون نظام حکمرانی، باور و اجماع لازمی به این واقعیت که "‌نطفه پیشرفت، تحول و قوی شدت جامعه از درون مدرسه و در گرانیگاه نهاد آموزش و پرورش بسته می‌شود" شکل نگرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقتی حرف از نهاد آموزش و پرورش می‌شود، متفاوت از وزارت آموزش و پرورش است، عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش یک بخش از نهاد آموزش و پرورش است. نهادی که مدرسه و معلم مهمترین عناصر آن هستند. خانواده نیز جزئی از نهاد آموزش و پرورش است.

وی افزود: صداوسیما، فضای مجازی، سینما و هنر و  آموزش عالی نیز همین گونه‌اند؛ لذا وقتی هنوز چنین موضوعی در اولویت ما قرار نگرفته ‌به جای اینکه این ظرفیت‌ها را متمرکز بر صندوق سرمایه‌های انسانی مولد کنیم، همه این سرمایه‌ها را در چاه ویل نظام بروکراسی که داریم می‌ریزیم و کمترین خروجی و کارآمدی را از آن می‌گیریم. اینجاست که نیازمند تصمیمی شجاعانه هستیم.

قالیباف ادامه داد: همه قبول داریم که معیشت اولویت ماست و حتما باید برای آن تلاش کنیم. در تلاشیم به حوزه معیشت سروسامان دهیم. اولویت امروز معیشت است، اما ضرورت امروز و اولویت فردای ما، "تربیت" است. نباید در یک معامله سراسر باخت قرار بگیریم به نحوی که "تربیت" را بدهیم و "معیشت" را بگیریم. اگر از زمان و تربیت غافل شویم، نسل و نسل‌های بعدی را از دست می‌دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پنج "میم" شامل منزل، مدرسه، مسجد، محله و مجازی باید در یک زنجیره دقیق با همدیگر کار کنند تا کارآمدی و موثر بودن را شاهد باشیم، گفت: ناگزیریم که یک نگاه سیستمی عمومی باز داشته باشیم تا سرمایه‌های مادی که به زحمت پیدا می‌کنیم به چاه ویل سیستم بروکراسی نریزیم به گونه‌ای که نتوانیم خروجی لازم را بگیریم.

وی تاکید کرد که باید بدانیم اصالت در آموزش و پرورش، مدرسه و معلم است. همانطور که در مجلس شورای اسلامی، اصالت با نماینده مجلس است. رتبه بندی را با خون دل دنبال کردیم. رتبه بندی با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه رو بود.  با حضور دولت سیزدهم کار با همه سختی‌ها پیش رفت و حالا دارد اجرایی می‌شود، اما این تنها هدف نیست و باید این فرصت را فراهم کنیم که به سمت کیفیت و عدالت آموزشی برویم. نمی‌خواهم دوگانه کیفیت و عدالت آموزش ایجاد کنم و این‌ها را مقابل هم قرار دهم، بنده معتقدم این دو مکمل همدیگرند.

قالیباف ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی برای ایجاد سیستم عمومی مدیریت باز و سایبرنتیکی نسل سوم، هر قانون و پشتیبانی برای آموزش و پرورش نیاز باشد آماده ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم می‌توانیم  ظرف یک سال تحول را در آموزش و پرورش ایجاد کنیم. اگر پیشران دانش و آگاهی و اطلاعات داشته باشیم آن وقت می‌توانیم از دارایی هایمان به درستی استفاده کنیم. طی ۱۶ سال و در دو دولت، شش، هفت وزیر و سرپرست در آموزش و پرورش عوض شدند. آن زمان که دو گزینه وزارت آموزش و پرورش آمدند و رفتند و رای نگرفتند، قلبم ایستاده بود و گفتم نکند این روند ادامه یابد و آموزش و پرورش ثبات پیدا نکند. الحمدلله که آن مسیر طی نشد. اکنون باید بایستیم و اساس کار را درست کنیم. در برنامه هفتم توسعه اولویت‌ها درحال بررسی و بحث است. باید مسئله محور حرکت کنیم. آیا تقویت آموزش نمی‌تواند یکی از همین مسائل باشد؟

وی تصریح کرد: نیازمند آن هستیم که آموزش و پرورش را در حکمرانی نو ببریم. شفاف سازی، هوشمندسازی، مردمی سازی و کارآمد سازی باید مورد توجه باشد. به جای مدارس خصوصی و دولتی، باید به سمت مدارس مردمی و محلی برویم. منظور از شکل گیری مدارس مردمی این نیست که آموزش را خصوصی کنیم، منظور مردمی سازی است به آن مفهوم که زنجیره میان پنج عنصر منزل، مدرسه، مسجد، محله و فضای مجازی به درستی به هم متصل شوند و تقویت آموزش محقق شود.

قالیباف در خاتمه کسب ۱۰ مدال طلا و نقره (۹ مدال طلا و یک مدال نقره) در المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک و رسیدن دانش آموزان ایرانی به مقام اول جهان را تبریک گفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
0
0
اقای.قالیباف.اگر.پول.از.جیبت.دادی.خون.دل.بخور.معلمی.که.کلاس.پنچ.پایه.اداره.میکند.خون.دل.نمیخورد.معلم.پنچ.پایه.یک.حقوق.میگیرد.ایا.شما.اگر.پنچ.کار.انجام.بدید.یک.حقوق.میگیرید.منت.نزار.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->